perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Slappedag

Kategori: Allmänt

Igår kväll blev jag sjukt trött väldigt tidigt. Redan vid sex sju kände jag att jag ville gå och lägga mig. Trots det tvingade jag mig att vara uppe till nio, sedan gav jag upp. Jag bad stora dottern rasta hundarna och lade mig. Sov gott hela natten för att vakna vid fem - och där somna om och sova till sju. Vilket är högst ovanligt.
 
Vid nio började anledningen till tröttheten visa sig. Migränen slog till. Jag började frysa så jag skakade i hela kroppen och det spelade ingen roll vad jag motade med. Den flög emot mig och någonstans mellan elva och tolv tog jag min tablett, en het dusch och sedan lade jag mig att sova en stund på soffan.
 
En stund blev rätt länge. Jag var borta över en timme men vaknade smärtfri och med lusten att göra något. Det är bra! Det är det bästa tecknet. Upp på benen och fixa mat. Nu har jag ätit och tittat lite på Världens Farligaste Järnvägar och är så varm så varm... Lusten att göra något finns kvar så jag får se om jag sätter mig och skriver eller om jag fortsätter slappedagen med att läsa och dricka kaffe, och förser mig själv med en skrivfri dag. Jag har såna dagar även om de är sällsynta.
 
Om jag själv fått välja hade jag velat dra till Karlskrona och köpa mig en reflexjacka. Men jag är för lat. Jag skyller först och främst på att ABS-broms-lampan tänds och släcks i Volvon och jag har ingen aning om varför. Det hade inte bilverkstaden heller men de ska undersöka saken närmare på onsdag. Fram tills dess vet jag inte hur mycket jag vill och vågar köra med den. Den bromsar ju, men alltså... Tänk om... Tänk om jag plötsligt på E22, i hundra kilometer, upptäcker att den inte bromsar? Värsta tänkbara överraskning! Jag skulle ju kunna ta Sorenton. Den är ju dessutom automatväxlad. Men då skyller jag på att klockan är över tre nu och jag är inte i stan förrän vid fyra  och då känns det så sent. Dessutom, om jag tar det efter jobbet en dag i veckan så slipper jag en extra resa.
 
I morse när jag var ute med hundarna byggdes den kommande konflikten mellan mina huvudpersoner upp ytterligare. Men innan jag kan skriva den måste jag redigera bort felspåret jag följt ett tag nu. Det måste ha prio ett. Men jag tror inte jag kommer att glömma bort morgonens scener som bildades i huvudet. Jag vet med mig att jag var ganska högljudd för mig själv. Det kommer att bli en väldigt smärtsam uppslitning mellan K och E. Men den måste komma och genomföras.
 
Hundarna ligger på golvet och mår bara bra. Till och med Ester mår bra! Hon har fått nytt foder och det verkar passa henne fint. Fick ett uppslag om vad som kunde felas henne och det var konsistensen på färsen. Hon äter kanske så fort att det stockar sig i halsen och då blir det problem. Hon har kanske en ganska smal hals och då kan hon inte äta så fort. Då stämmer det med att hon mår bättre av torrfoder i små bitar! Som hon får nu!
 
Ja, det var en liten lördagshälsning ifrån mig. Det är en sån där dag idag när jag inte har en aning om vad jag ska skriva. Ibland är det svårt att hitta på. Och hur jag än gör tenderar det att bli långa inlägg. Kanske skulle försöka skriva kortare och oftare istället? Jag vet inte. Men nu ska jag besöka Vredens land en stund. Önskar er alla en fin lördag. Hitta på något roligt =D
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: