perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Försök att bli kvinna i klänning - del 3.

Kategori: Allmänt

Den tredje och i princip sista gången jag försökt var inte  så väldigt länge sedan. Jag minns inte exakt vilket år men det spelar ingen roll. Det var sommar och det var Sail i Karlskrona och jag var där. Pappa bjöd mig och maken på en segeltur med ett stort skepp och det var en upplevelse!!
 
Det var varmt och jag ville göra gott intryck. Så jag klädde mig i en kopparbrun kjol med diskreta pärlor och en matchade tröja till i en djup aprikos färg. Jag tyckte själv jag var rätt fin och till detta köpte jag ett par bruna halvsandaler. Det var varmt och timmarna i svinhuset i stövlar hade gett mig fotsvamp, så att då smörja fötterna och gå i såna här skor var himmelskt.
 
Resan skulle ta ungefär två till tre timmar så det var bäst att gå på toa innan. Bajamajjor stod uppställda inte långt ifrån skeppet och kön var så klart lång. Det var tur man inte var jättekissig utan kunde vänta snällt på sin egen tur. Så blev det min tur, och jag gick in i båset. Stängde noga dörren. Drog upp kjolen och ner med trosorna. Skval skval skval och upp med skiten igen. Tvätta händer med servetter och så var jag klar.
 
Jag öppnade dörren och gick ut.
 
Först märkte jag ingenting. Allt kändes precis som det skulle. Men plötsligt snor maken runt med STORA ögon och lägger handen för munnen.
- Men hur ser du ut? skrattar han och pekar.
 
Det är fler än vi som är på Sailet och alltså många som ser att jag glömt bort att det är en underkjol till min kjol. Och den, mina vänner, ligger snyggt i en knöl i trosorna som ett jävla ankarsle! Det är en jätteknut i röven och man ser nästan ända upp i haparanda tack vare den. För den vanliga kjolen, ytterkjolen, har inte kunnat fälla ner sig naturligt. Jag rodnar och river upp kjolen och går före.
 
Resten av dagen går utan några större incidenter men jag lovade mig där och då - NU ÄR DET NOG. Det räcker nu. Kjolar och klänningar är inget för mig. Jag får hålla mig till shorts och linne. Det är jättefint men det passar sig inte om man inte kan uppföra sig.
 
Ha en fin fredag och håll i klänningstyget därute! ;-)
 
 
Kommentera inlägget här: