perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Hundjävlar!

Kategori: Allmänt

Vi har hundar. Fyra stycken närmare bestämt. Det är tre tikar och en hane. Räfflan, Dipsie och Ester på ena sidan och Pelle på den andra. Pelle är kemiskt kastrerad och det funkar jättebra. Så bra att han inte är speciellt intresserad av det som händer hemma just nu. Nämligen att de tre tikarna löper.
 
Det är ett satans liv här hemma. Det pips, skälls, morras, krafsas, gnys och slickas här hemma. Hundarna (tikarna) rider på varandra. Det behöver inte vara på det traditionella sättet doggystyle det går bra från vilket håll som helst. Framifrån. Bakifrån. Från höger sida. Från vänster. När de ligger i soffan. På golvet. I min famn... Det juckas överallt.
 
Ester är nog värst av dem alla. Hon försöker sätta på katterna. Hon trycker ner dem i golvet med nosen och klamrar sig fast och den stackars katten skriker och det brukar sluta med att hon klipper till Ester varhelst hon kommer åt. Och Ester skriker av smärta att bli riven på nosen eller nåt förstås. Men det är nog värt smärtan för hon är efter någon av de sex katterna igen inom loppet av några minuter.
 
Allra värst tycker jag det är om nätterna. Pelle ligger nämligen i min säng, och nu vill alla tre tikarna också ligga i den. Att jag också vill få plats skiter de högaktningsfullt i. Jag börjar bli ganska trött på att bli trampad på hela nätterna. Att det krafsas på mig. Att det slickas på armar och axlar och blöta nosar som körs upp i armhålor. Det är ju himla tur att jag får ha lite täcke kvar på mig annars vet jag inte var mer någonstans.
 
Jag har en liten film på dem när de härjar i soffan - där är det numera förenat med livsfara att ligga - men jag tror inte jag kan lägga upp den på en blogg. Någon som vet?
 
 
Kommentera inlägget här: