perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Iväg på studiebesök!

Kategori: Allmänt

Om bara några minuter ska jag sätta mig i bilen och köra till Karlshamn. Jag ska på studiebesök och det ska bli jätteroligt. Jag har varit på studiebesök hos polisen förut men det var många år sedan sist - faktiskt 96 när jag tänker efter - och på den tiden skrev jag i princip ingenting. Jag var fullt upptagen med våra hundar och Svenska Hästars Värn. Och i och för sig skrev jag mycket inom föreningen... Jag var sekreterare några år, förde noggranna anteckningar om vad jag gjorde i föreningsväg, skrev böcker där som föreningen sedan sålde och lite sånt.
 
Jag har en jättebra kontakt i Stockholm sedan lite mer än ett år tillbaka. Men Stockholm ligger långt bort och därför blev jag både glad och tacksam - för att inte tala om förvånad - när han meddelande mig att han hade en kontakt i Karlshamn som jag kunde vända mig till.
 
Jag slängde iväg ett mail till kontakten men sedan flöt tiden iväg. Det var högsäsong för polisen. Semestertider med allt vad det innebär och under hösten vet ju alla hur polisens arbetssituation har sett ut... Tror inte någon missat det. Så jag har inte tryckt på utan fortsatt kontakta min vän i Stockholm. Men plötsligt i fredags, när jag hade en ledig dag, kom jag att tänka på det igen och bestämde mig för att boka det där studiebesöket.
 
Det var bara en hake. Jag bor i Ronneby och någonstans fick jag för mig att kontakten jobbade här. Så jag körde till stationen i Ronneby, som var stängd, och jag blev så besviken. När man äntligen kom ihåg, var ledig och fick tummen ur. Samtidigt! Men jag har mina mail på mobilen och jag visste vilken månad jag fått mailet med kontakten. Så jag sökte och fann, och ringde upp kontakten.
 
Jag tänker inte berätta om samtalet - haha - att jag inte dog - men kan säga att idag ska det ske. Idag ska jag till Karlshamns polishus för ett eget studiebesök (jag tar dottern med mig som fotograf) och det ska bli fantastiskt roligt! Min kontakt vet mycket väl varför jag kommer, han vet jag skriver en bok, men jag tror inte, fast jag har försökt, att han är förberedd på vad jag söker för information. Jag vill ju se allt och att små detaljer som jag inte själv vet vad det är. Men jag vet nog när jag ser dem. Var så säkra!
 
Nu ska jag borsta tänderna - igen - och ta bilen ner. Gäller att vara ute i god tid när man fått ett sånt här privilegium!
 
Tut tut - larmet går!
 
 
Kommentera inlägget här: