perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Gubben + snö = sant

Kategori: Allmänt

Det har snöat hela dagen och min man är som ett barn på julafton. Man kan inte annat än att bli glad när han hör hans röst och ser hans glittrande ögon. Det här har han väntat på. Skotta snö med traktorn. Han har ju gått utbildning för det och han har sina reflexkläder, det har bara varit ont om snö. Nu är det inte det. Det har kommit flera centimeter. Inga större mängder för en som aldrig blir nöjd med snö, men jämfört med hur det såg ut igår, så har det kommit massor. Jag var ett ärende i stan på väg hem från jobbet och köpte ostschnitzel till middag. När jag kom hem ringde jag honom och frågade om han var i närheten och skottade men det var han inte. Jag sa vad jag skulle göra för mat men han kunde inte brytt sig mindre.
- Ät ni, jag kommer hem sen!
En sådan lycka att det har kommit en sån massa snö...! Nu ska jag ut med hundarna i det vita, duscha och lägga mig. Natti natti!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: