perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Sängvanor de luxe

Kategori: Allmänt

är det sett från hundarnas perspektiv. De har kommit på något de tycker är jättebra. Matte tycker det är mindre bra och funderar på vad man ska hitta på för att komma tillrätta med skiten.
 
Det började för typ en vecka sedan. De har kommit på hur de ska lägga sig i min säng för att jag ska maka på mig för deras skull. Så dom får mer plats. De små jävla trollen. I en veckas tid har jag vaknat tidigt på morgonen, i skarven, mellan båda sängarna. Jag har vaknat frusen utan täcke, för det ligger hundarna på.
 
Jag börjar så klart dra i täcket men till ingen nytta. Ingen hundjävel flyttar sig och i sitt yrvakna tillstånd orkar man inte hålla på att böka för mycket. För gör man det vaknar odjuren också helt och hållet och då är det liksom bara att stiga upp!
 
I morse kom dessutom den ena katten och lade sig tvärs över mitt ansikte. Så nu vet jag hur en viss katt luktar i röven. Tur han inte är dålig i magen!
 
Jag hade planerat ett längre inlägg men det här får duga. Jag har precis varit ute och gått nästan åtta kilometer och är trött i hela kroppen. Dessutom känns det som det knackar på i huvudet, undrar om jag är på väg att få ont i huvudet. Det är synd i så fall, så hårt gick jag inte.
 
Annars är en liten uppdatering att jag börjat på gym och motionerar "på riktigt" fyra dagar i veckan just nu. Tanken är att bygga upp en rutin på två dagar - vila en - två dagars gym - vila en - rullande. Jag har blivit inskriven på MILON och den var rätt tuff. Det hade jag inte förväntat mig. Ja, att den är en rejält motionsform, visst, men inte att den var så jävla grym. Men det är bra. Jag kör på det. Det kan bara bli bättre!
 
 
Kommentera inlägget här: