perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Huset av Jens Daniel Burman.

Kategori: Allmänt

Jag tänkte bli bättre på att göra reklam för böcker jag läser, och först ut blir då HUSET av Jens Daniel Burman. Jag såg en trailer på Facebook som fastnade direkt, det sög till i intressetarmen att den här vill jag minsann läsa! Jag vet inte om det var musiken eller bilderna som lockade mig, titeln eller omslaget... Men faktum var att jag direkt sökte upp författarens sida och beställde boken. Signerad ville jag ha den, så klart, det blir ju roligast att ha det så när man ändå fått kontakt med författaren och denna visar sig vara trevlig och intresserad.
 
Här är baksidetexten!
 
Julen närmar sig och Mårten, Lena och deras dotter Elsa åker till det ensliga huset vid sjön för att äntligen få vara tillsammans. En stol står mitt på golvet i fartstun och i vapenskåpet saknas ett jaktgevär. Varför har inte grannarna som vaktar huset ställt i ordning efter sig?
 
Familjen har gått igenom en tung period sedan Lena blivit invalid efter en bilolycka. Hon har fått permission från sjukhuset och behöver sondmatas och medicineras flera gånger per dygn. Det är lång väg till sjukhuset ifall något skulle hända.
 
På julaftonsnatten knackar det på dörren. En nedkyld och utmattad kvinna söker hjälp. Hon får värme, vila och skydd mot snöstormen som rasar utanför. Men det finns också något annat hon vill ha...
 
Huset är en berättelse där skräcken letar sig in och får fäste i vardagen, där ett mörkt och undanträngt förflutet träder fram och får den redan tunna isen mellan familjelycka och tragedi att brista.
 
Någon vill in.
 
 
Ni förstår varför jag köpte den, va? =D
 
Jag har försökt länka författaren utan att lyckas, men om ni söker på HUSET på facebook (eller författarens namn) så hittar ni den!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: