perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Semester mitt i veckan!

Kategori: Allmänt

Det tillhör absolut inte vanligheten att jag tar ut semester mitt i veckan med kort varsel, men i måndags hände det. Jag satt på vägen till jobbet och tänkte. Jag hade 30 dagar kvar att ta ut och behöver skriva av mig ganska mycket. Men inte mer än att jag klarar hantera det. Däremot har jag fått andra bekymmer och dem oroar jag mig dess mer för. Jag skulle kunna låta tiden löpa på och se vad som händer, och det var väl själva planen att göra, men så plötsligt, i bilen, i måndags, bestämde jag mig för att faktiskt göra något åt det. Så det ska jag göra imorgon. Officiellt heter det att jag är hemma och är "skrivsjuk" och vill nå ett visst mål till första november. Men det finns en annan baktanke också, en mindre rolig, med ledigheten.
 
Skojigt är att våran Ester fyllde tio år igår. Jag frågade henne vad hon önskade sig. Hon är inte förtjust i märgben och tuggbenen duger bäst att gräva ner i kattlådan. Så vad ville damen ha? Tio köttbullar, kanske? Ett för varje år? Men nej. Hon tycker redan att hon fått sin födelsedagspresent. Och den heter Sally. Och Sally, som jag inte kommer ihåg om jag presenterat här, är taxen som flyttat in i vårt lilla zoologiska hus. Sally är lika liten, kanske till och med något mindre, än Ester. Och hon går alldeles utmärkt att rida på, tycker Ester, som nu börjar närma sig löpningen. Stämmer hennes tid denna gången också så kommer hon att löpa i mitten av november.
 
Sally löper just nu. Så himla uträknat, känns det som. Hon flyttade in här för ungefär sex sju veckor sedan och nu blöder hon. Bra timing av förra ägen ;-) nu slipper han strul med sina egna handhundar och Ester får en polare som tycker det är alldeles ypperligt att ha Ester klättrande på ryggen. Så just nu är det fullt ös hemma. Först kommer de båda små att löpa och sen är det stiltje någon vecka eller två, sen kommer jämtarna. Och innan dess kommer de att fälla av sig pälsen. Suck. Någon som vill ha päls och göra jämtgarn av? Kommer att finnas plenty of.
 
Ha en fortsatt fin tisdagskväll =)
 
Ester i bustagen =)
 
 
Kommentera inlägget här: