perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

1 vecka, 7 dygn av saknad <3

Kategori: Allmänt

Det har gått en vecka.
 
En vecka av vansinnig sorg och saknad.
 
<3 Arn <3 
 
En del av mig har redan accepterat att han är borta. Det är den delen som sett honom dö. Den sida av mig som tagit ett fysiskt avsked. Den andra sidan letar fortfarnade efter honom. Jag letar efter honom i stenmuren på promenaden. Hos Rosa och Lilleman, dem han oftast gick tillsammans med. Och jag letar efter honom i köket och igår försökte jag få Alex att ligga hos mig under täcket en stund - precis som Arn brukade göra.
 
I fredags hade jag en jättedipp och allt var så hopplöst och svårt, och då valde jag att ta tag i den känslan och jäklar i min låda vad jag har skrivit här i helgen. Det har gått jättebra att försjunka tankarna till den nivån, jag menar, vem mår inte bra av att hälsa på Kåre? Jag har kunnat tänka på helt andra saker - de enda gångerna jag verkligen blivit påmind av det som hände förra måndagen var när jag skulle gå ut och morgonkissa hundarna. Tanken, rädslan, slår en - det ligger väl inte katt bakom ytterdörren nu?
 
Nåja. Idag är det jobb som gäller. Helst av allt hade jag velat vara hemma och skriva. Men jag har själv fått välja och jag har valt att jobba och skjuta på min sista semestervecka så det är väl bara att köra på det. Längtar redan tills helgen. Då vill jag skriva vidare och förhoppningsvis kommer Arn hem i sin urna då. Fram tills dess får jobbet skringa tankarna och det är inte fy skam det heller. I love my work.
 
Kramar till alla, ta hand om er.
 
 
Kommentera inlägget här: