perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Summering av 2015

Kategori: Allmänt

Man ska väl summera året, kanske!
 
Här kommer en lätt sådan!
 
Jag bytte form i Skuggor. Från jag-form till namnform. Det tog längre tid än jag trodde men det blev jäkligt bra! Nu funderar jag på att lägga om den helt i presens eftersom jag faktiskt älskar presens. Det finns visserligen svårigheter med det men vad fan, man kan väl lära sig??
 
Jag har lärt mig mycket nytt på jobbet under året som har gått. Det märker man när man är ensam och det skiter sig. Det är inte samma panikkänsla längre och man börjar lära sig vad man ska ta reda på när man ringer andra lab. Vilket ofta är ganska trevligt - kollegor!
 
Och på lab har vi nu en ny "slogan" - det är alltid labs fel. Det är alltid vi som krånglar. Det är vår rörpost när den är sönder och deras när den fungerar och så är det med det ;-) (men att prover ska köras på ett visst sätt, inom en viss tid och kanske förberedas på ett visst sätt är inte vårt påhitt).
 
Jag provade badminton och det var jättekul men fan jag höll på att få hjärtinfarkt på kuppen så det får bli en annan gång när jag fått bättre kondis. Där har jag något att jobba för!
 
Saga opererades i örat och blev som en ny katt. Och strax efter operationen var jag i Uddevalla och gick på kurs för Dag Öhrlund. Där träffade jag även Soli, en facebookvän och före detta adminvän i stora gruppen Skrivlust på Facebook. Före detta adminvän betyder att det är jag som inte längre är admin i gruppen. Jag bad att få slippa för jag tyckte det tog tid från mitt skrivande. Men det var kul att få sitta med ett tag! Att köra ensam till Uddevalla liknar ingenting jag gjort förut. Jag fattar inte att jag gjorde det!! Men jag satte Kåre bredvid mig och sen pratade jag med honom hela vägen. Han lotsade mig genom Göteborg, fick mig att behålla lugnet. Och senare fick jag brev hem om vägtullar. Det var kul. Jag ringde och bad om foton på bilen och personen jag pratade med var (är) nog helt övertygad om att jag är den knäppaste i hela landet.
 
Jag har varit med i hägnet några gånger och jag har varit på Boda Borg i Karlskrona. Började bära ljusskydd på jobbet med god effekt och jag startade upp den här bloggen. Skuggor har varit ute hos förlag och ja, det är väl det som ligger på listan. Migränanfallen har ökat under året och jag tror det är stress som gör det. Jobbar på det. Annars har jag inte legat sjuk en enda dag förrän dagen före julafton. Då kraschade jag och jag har fortfarande inte repat mig. Ikväll är det nyårsafton och jag har svinont i halsen och undrar vad det är för fel på mig. Jag var ju så pigg och på G tidigare. Och nu bara - fan.
 
Nu kommer i varje fall 2016 och jag ser verkligen fram emot året som kommer.
 
Ha det gott!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: