perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

I Lagens Famn =)

Kategori: Allmänt

Jag har läst en bok som heter I Lagens Famn och den är skriven av Kerstin Dejemyr.
 
Jag har tänkt köpa boken sedan en tid tillbaka men har alltid varit på språng, så när jag äntligen fick den i min brevlåda var den ytterst välkommen!
 
I Lagens famn är en bok som engagerar mig på mer än ett sätt. Inte nog med att jag verkligen uppskattar litteratur med poliser inblandade utan att det är deckare, den handlar om kvinnor som far illa också, och det engagerar mig också väldigt mycket. Min egen Skuggor av Ljus tangerar ju ämnet och jag funderar på att bli aktiv inom någon Kvinnojour. Bara för att jag är intresserad och hatar män som slår. Men - jag finner det också oerhört intressesant att det förekommer. Jag facineras över hur det kan ske, hur känslor kan få någon att bete sig som de gör (männen som slår eller vilka det nu än är, kvinnor kan ju också). Det verkar inte finnas någon gräns för den hemska uppfinningsrikedomen i grymhet. Eller som det står i mina Skuggor - av helvetetes olika nyanser.
 
I vilket falls om helst så är Kerstins bok en bok som berör och är snabbläst. Den är en riktig bladvändare och fast man känner av passionen i början av boken så andas den en i ansiktet med en ganska sur andedräkt - något kommer att hända och det kommer att bli hemskt.
 
Boken handlar om Lene som är ny i stan. Hon är polisassistent och faller för den snygga polischefen. De inleder något som knappt går att beskriva i ord och det blir upptakten till något som spårar ur fullständigt. Man förstår mycket väl Lenes förändring, hur en kvinna som upplever det hon gör, stegvis. Och det är väl det som är så skrämmande. Man förstår att det här är något som kan hända alla.
 
Dig.
 
Mig.
 
Och din granne eller arbetskamrat.
 
Jag råder dig som är intresserad att genast köpa ett ex av boken som är riktigt bra! Jag sträckläste den på en dag. Hur lång tid tar det för dig?
 
Baksidetexten:
 
På personalfesten låter sig Lene förföras av polischefen Anders. Trots att han är gift inleder de en passionerad affär som Lene till en början inte kan inse konsekvenserna av. Hon lockas av hans charm och möjligheter till befodran.
 
För sent inser hon hans verkliga natur och att det inte går att lita på honom. Fast han är polis.
 
Städaren Enok ser och förstår vad som händer, men har han modet att berätta?
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: