perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Min Twiggy!

Kategori: Allmänt

Här är ett foto från unga år. Det är taget på Gran Canaria och det är ett av de få foton jag har på min kära Twiggy, hunden jag gav till min syster.
 
Min syster hade en likadan fast gul, kommer jag ihåg. Vad som hände med den har jag ingen aning om. Dels för att min syster flyttade hemifrån när hon var sexton, dels för att hon eldade upp alla sina tillhörigheter strax före sin död. Kvar fanns bara det nödvändigaste för att klara sig tills "den rätta tidpunkten". För jag tror aldrig hon var rädd för att visa att hon ville dö, att hon skulle göra nya försök, och vi, ärligt talat, gick bara och väntade på att hon skulle lyckas.
 
Jag har flera fina minnen av Twiggy. Jag ska nämna två.
 
1. Vi är hos - hette hon Karin, tro?- i Vässjö tror jag det hette, uppåt landet någonstans, och jag beklagade mig att Twiggy var så mager. Hon fick ju mat och kärlek, men hon var ju så mager. Hon var säkert jämt jättehungrig, trodde jag. Karin förklarade för mig att ibland behöver magra vovvar som mina genomgå operationer för att må bättre och bli tjockare. Om jag ville kunde hon hjälpa mig med det.
 
Jag minns hur spänd jag var när hon lade Twiggy på rygg framför sig och klippte upp magen. Försiktigt lade hon sedan i skumgummibitar och fyllde upp hela halsen och magen på min kära hund. Och sen sydde hon ihop. Twiggy blev runt och go kring magen så benen spretade rakt ut men det gjorde inget. Jag var så lycklig över att min hund slapp vara hungrig mer!
 
2. Familjen var i Göteborg (?) och hade tillbringat hela dagen på Liseberg. Dagen efter när jag tittade till Twiggy hade hon en liten valp hos sig! Jag minns jag blev eld och lågor och tyckte det var fantastiskt roligt att hon fick en valp! Tyvärr var väl inte den lilla lika kul som den stora för jag minns inte vad som blev av den. Jag vet också att jag så klart förstod att mamma och pappa lagt dit den lilla, och jag kan förundras och tänka mycket om hur lekfull man var på den tiden. Man bara hakade på liksom och lekte vidare! Idag leker jag i  princip bara framför datorn och till och med där är en viss sanningshalt ett måste.
 
Bifogar ett foto på mig och Twiggy men vet inte om jag klarar att lägga det rätt. Annars får ni vrida ögonen efter fotot! Enjoy! =D
 
 
Kommentera inlägget här: