perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Lokala författare på plats i Hallabro =)

Kategori: Allmänt

Hemkommen efter en underbar dag i Hallabro. Inte för att jag sålt speciellt mycket, men ibland spelar det inte så stor roll. Jag har träffat flera läsare, bland annat finaste Britt Berggren som sytt ett fantastiskt fint bokmärke till mig  Tusen tack, jag blev så himla glad!! Sedan hälsade en kvinna från Asarum på. Hon ville träffa mig personligen och få en pratstund och ett signerat ex efter att ha uppmärksammat mig på Vuxenskolan, att boken var nominerad. Ytterligare en kvinna kom fram och berättade att hon lånat boken på biblioteket och att den var rusigt otäck, tänk vad glad hon blev att Ebba faktiskt överlevde.
 
Jag hade också turen att träffa en gammal god vän till mig, Kenneth, som var där för att uppvisa lite hunddressyr. Vi har inte setts på sju år så det var riktigt kul! Hans nya hund heter Monster men kallas Mons, eftersom han är så snäll. Och han var verkligen jättesnäll. Kenneth avslutade sin uppvisning med att lägga honom på ett bord och ge alla barn och ungdomar chansen att träffa och kela med vovven. Efter uppvisningen drack vi kaffe och pratade skrivande, något som ligger även Kenneth varmt om hjärtat - fast någon bok har det inte blivit. 
 
Tillsammans med mig och Amanda satt även Karin Sallander, författare från Fjärdsjömåla, utanför Karlskrona. Vi hade trevligt och var överrens om att vi nästa gång (kanske redan i morgon) ska ha en skylt uppe där det står typ "Välkommen att träffa dina lokala författare" och sedan våra namn. Hrm. Vid närmare eftertanke ska jag kanske börja just där ikväll - innan jag försvinner in i Vredes tuffare klimat. Ja, det ska jag minsann göra. Och när jag ändå hämtar utskriften på ovanvåningen ska jag bädda till sängen och sätta på värmen ;-) 
 
Tusen kramar från mig, Amanda och Karin <3 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: