perssonality.blogg.se

Perssonality är en blogg tänkt handla om familjens djur och mig själv. Skrivandet är också en stor del av mig. Välkomna!

Det var länge sedan!

Kategori: Allmänt

Jag har inte varit härinne på ett par år nu, 2021 någonstans. Mycket har hänt. Och fortsätter att hända. Att försöka skriva ner allting här tar för lång tid, så jag hoppar bara in någonstans. Jag börjar väl med att berätta att jag skrivit en till bok. Den heter 21 och jag vet inte om jag har berättat om den här innan. Det är en minst sagt stark och fartfylld story om Linda, 20 år, som, efter att ha ärvt sin morfars gamla stuteri vill starta upp det igen tillsammans med sin sambo. Men han sviker henne, och storyn börjar åtta månader efter deras separation.
 
Linda är ute på krogen med sina två bästa väninnor och blir uppraggad av en något äldre man. Det hela leder till att hon till slut hamnar i Polen och inte kan ta sig hem. Hon är fast där. Strandad. Kantad av orimliga krav, hon kan inte språket, blir av med sitt pass och har ingen att vända sig till. Eller jo, det finns en. Chefen tillika älskarens assistent. Men Mitek är inte alls intresserad av att umgås med henne. Men det handlar inte bara om Linda och Mitek. Stället de befinner sig på, Dreamhorse, det företag som Linda slutit kontrakt med, ruvar på en otroligt otäck hemlighet. Dreamhorse är bara en täckmantel och när Linda upptäcker det finns ingen återvändo!
 
Bilden föreställer mig när jag skriver slutet på Färgargården. Jag lade ett par dagar på Kim Kimselius författarretreat bara för att driva i hamn. Det var tre intensiva dagar och jag skrev så datorn blev överhettad ett par gånger. Men allting löste sig och manus blev klart <3  
 
 
Kommentera inlägget här: